Silné stránky
Ano jsou důležité a jsou příjemné...
1. Odhlučnění kabiny vozu: je to až neuvěřitelné, ale tento vůz nižší střední třídy je skutečným tichošlápkem:-D Je zde několik věcí, které to vysvětlují, při vývoji tohoto vozu vzali inženýři z VW nejtišší auta nižší střední a střední třídy a rozebrali je do posledního šrboubku a všechno poznatky potom využili na novém Golfu. A výsledek? Do 100 km/h slišíte někde v povzdálí nový common-rail jak si klidně ševelí a jinak nic, žádný valivý hluk pneumatik, o aerodynamickém hluku ani nemluvě. Ve vyšších rychlostech, kolem 160 - 180 km/h je to ovšem zajímavější, klidným nezvýšeným hlasem se můžete bavit s kterýmkoliv členem posádky, dokonce i se za vámi sedícím aniž by jste se k němu otáčeli. Je to až neuvěřitelné, kam se hranice tichosti v této třídě posunuly. Mimochodem, motor byť je spojen s 5-ti stupňovou převodovkou neslyšíte v těchto rychlostech vůbec, jen jemný aerodynamický svist. Kdo mi nevěří a je z Prahy nebo Ústeckého kraje, klidně ho svezu;-)
2. Spotřeba: nový 2.0 TDI v mém případě o výkonu 110 koní a 250Nm je úžasně točivý, pružný a v rámci možností tichý motor z dílny motorářů Audi, ale nejlepší je ... spotřeba, zatím nezajetý vůz při jízdě nyní jen zatím po Praze nebo po dálnici ukazuje na svém počítači okolo 5 ti litrů, a to není na "dynamickou jízdu" vůbec špatné:-)
3. Prostor a sedadla: další věc která šla dopředu, prostor na zadních sedadlech je průměrný možná i lehce nad průměrem třídy a bohatě dostačuje i lidem s výškou lehce přes 180cm. Sedadla jsou měkčí než jsme byli u VW zvyklí a nelze jim nic vytknou, nastavení je bohaté a každý snad nalezne ideální polohu za volantem.
4. Interiér: na první pohled žádné velké změny? Ale ano, materiály jsou měkčené kde jen mohou a čalouněné látkou velice příjemnou, dofám že i trvanlivou:-) Celou atmosféru dokresluje "noční interiér" bílé podsvícené číslice, červeně potom ručičky a ovládací tlačítka rádia a klimatizace. Červené stropní led diody osvětlující středovou konzolu jsou již známé a opravdu dobře plní svou funkci.
5. Rádio: mám zde základní, 4 reproduktory, ale i přesto přehrává MP3 a jeho "sound" po lehkém poladění ekvalizéru je sytý a skutečně velmi dobrý.
6. Podvozek: tlumí toho hodně, ve spojení v mém případě se 16" koly a pneu o rozměru 205/55 je auto komfortní a zároveň agilní, nemá sice na špičky v podobě Focusu nebo Mazdy 3 ale je dost dobrý, skutečně!!
...další budou následovat...snad.
Slabé stránky
1. Řízení: na můj vkus je zde velký převod řízení...tři ptáčky od dorazu k dorazu je dost, ano je to dobré na dálnici kde je auto příjemné ovladatelné, ale ve městě si asi jednou ukroutím ruce:-(
2. Je to Volkswagen a je to Golf, a mně vadí že jsem zatím na něm nenašel více slabých stránek...sakra, přeci to auto nemůže být tak dobré...:-/ :-D